CDP - Szkolenia i Doradztwo
* Oferta * * Klienci * * Zespół * * Partnerzy * * Kontakt *


Szkolenia

Informacje ogólne

Szkolenia przygotowywane przez CDP Szkolenia i Doradztwo mają charakter interaktywnych warsztatów, podczas których stosowane są różne metody prowadzenia zajęć - lecz wszystkie wykorzystywane przez zespół CDP Szkolenia i Doradztwo techniki charakteryzują się dążeniem do pobudzania aktywności i partycypacji uczestników.

Podczas warsztatów wykorzystujemy zróżnicowane techniki wizualizacji przedstawianego materiału (np. rzutnik folii, flip chart's, filmy video).

Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, którego zadaniem jest zarówno ułatwienie pracy podczas szkolenia oraz zapewnienie możliwości łatwego powrotu i przypomnienia omawianych zagadnień . Dodatkowo materiały dają możliwość późniejszego wykorzystania wypracowanych podczas szkolenia gotowych wzorców.

Podczas zajęć stosujemy następujące techniki:

  • Krótkie wykłady - są elementem wprowadzenia w omawiane zagadnienia
  • Burze mózgów
  • Praca w zespołach - rozwiązywanie zadań problemowych, case study, wspólne definiowanie
    własnych silnych i słabych stron, wspólne poszukiwanie nowych możliwych rozwiązań
  • Modelowanie - przedstawianie propozycji specyficznych zachowań
  • Dyskusje grupowe - omawianie wyników poszczególnych ćwiczeń
  • Psychozabawy
  • Testy
  • Trening umiejętności

Zajęcia realizujemy w grupach o liczebności nie przekraczającej 15 uczestników. W przypadku większych grup istnieje niebezpieczeństwo, iż część uczestników nie będzie się w pełni angażowała w zajęcia. Jeżeli zaistnieje potrzeba realizacji szkoleń dla liczebniejszych grup ze strony CDP Szkolenia i Doradztwo w szkoleniu uczestniczy większa grupa trenerów.

Metodologia

Warsztaty mają charakter interaktywnych sesji grupowych - gdzie trener występuje w roli moderatora prowadzącego pracę w zaplanowanym kierunku. Podczas spotkań dyskutowane są doświadczenia poszczególnych uczestników, definiowane powody sukcesu lub porażki zastosowanych rozwiązań, generowane i oceniane alternatywne rozwiązania oraz budowane schematy (w ocenie uczestników) optymalnych rozwiązań. Wszystkie zajęcia wymagają pewnego przygotowania i administrowania. Trener pełni rolę organizatora i koordynatora ułatwiającego bezproblemowy przebieg zajęć.

Podczas zajęć zwracamy szczególną uwagę na stworzenie klimatu zaufania, pomocy i akceptacji oraz co jest równie ważne, atmosfery otwartości podczas prowadzenia szczegółowych analiz, komentarzy i prowadzenia dyskusji. Prowadzący ma za zadanie doprowadzenie do optymalnej równowagi pomiędzy zbyt surową lub zbyt rozluźnioną atmosferą, które nie sprzyja zdobywaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności. Rozpoczynanie lub prowadzenie szkoleń bez mechanizmów pozwalających na rozładowanie napięć, emocji lub rozwiązanie osobistych trudności uczestnika jest nieetyczne.

Efektem pracy zespołu podczas każdego spotkania jest:

  • Zapoznanie się z zagadnieniami i alternatywnymi rozwiązaniami dotyczącymi omawianego tematu
  • Dokonanie oceny podejmowanych dotychczas działań
  • Zrozumienie powodów porażek lub sukcesów poszczególnych rozwiązań
  • Dokonanie analizy SWOT rozwiązań, które przyniosły zakładany rezultat w celu jeszcze mocniejszego usprawnienia tego rozwiązania
  • Dokonanie Benchmarku z rozwiązaniami zastosowanymi przez inne firmy

Dodatkowo po każdym spotkaniu trener prowadzący przygotowuje raport podsumowujący, który oprócz opisu pracy na szkoleniu zawiera wypracowane narzędzia i rozwiązania oraz dodatkowo uwagi i propozycje dotyczące alternatywnych rozwiązań. Każdy z uczestników warsztatu ma możliwość otrzymania takiego raportu.

Wszyscy uczestnicy warsztatów z reguły mają możliwość indywidualnych konsultacji bezpośrednich (po zakończeniu warsztatów), podczas których mogą przedyskutować z prowadzącym swoje indywidualne problemy oraz możliwość konsultacji pośrednich - telefonicznej lub e-mailowej - czyli możliwość ciągłych konsultacji pomiędzy uczestnikami grupy warsztatowej a prowadzącym (możliwość wymiany opinii, odpowiedzi na dodatkowe pytania, możliwość dyskutowania dyskretnych problemów z którymi uczestnicy niekoniecznie muszą chcieć dzielić się na forum plenarnym). Omawiana usługa jest wkalkulowana w koszt realizacji poszczególnych zleceń.

Podczas pracy w trakcie bloków tematycznych uczestnicy pod przewodnictwem trenera wypracowują narzędzia (zawierające się w tematach poszczególnych warsztatów), których celem będzie usprawnienie i ujednolicenie zasadniczych elementów ich pracy.

Wyodrębniono następujące pryncypia dla szkoleń realizowanych
przez CDP Szkolenia i Doradztwo:

  • nauka przez wykład i tylko słuchanie - ponieważ jest trudniej przyswajalna niż bezpośrednie doświadczenie - ma ograniczoną wartość,
  • bezpośrednie doświadczenie jest kluczem do wiedzy,
  • stopień indywidualnego rozwoju różni się i zależy od jednostki,
  • świadomość jednostki i surowa ocena tworzą podstawę rozwoju,
  • eksperymentowanie i podejmowanie ryzyka są niezbędnymi komponentami efektywnych programów rozwoju,
  • szczególne umiejętności pozwalające na identyfikację problemów, podejmowanie decyzji i zarządzania zespołem mogą być określone i wyuczone,
  • rozwój zespołu jest procesem ciągłym ponieważ stale określane są nowe potrzeby i nowe zadania do realizacji,
  • szczególne umiejętności pracy w zespole mogą być określone i wyuczone,
  • relacje między ludźmi w pracy mogą być poprawione poprzez systematyczne podwyższanie kwalifikacji i właściwy stosunek emocjonalny (nastawienia) pracowników.

Nasza recepta na sukces:

  • Uczestnicy zajęć powinni się czuć dobrze we własnym towarzystwie.
  • Cele i założenia zajęć powinny być szczegółowo wyjaśnione.
  • Uczestnicy powinni być zachęcani do eksperymentowania, wyciągania wniosków
    z przeprowadzonych doświadczeń i analizowania zdobytej wiedzy i umiejętności.
  • Należy rozwinąć umiejętności pomagające uczestnikom w krytycznej analizie doświadczeń i rezultatów.
  • Należy pomóc uczestnikom w tworzeniu planu integracji zdobytej wiedzy i doświadczenia
    z wykonywanymi w pracy zadaniami.

Zestawienie szkoleń

W ofercie CDP Szkolenia i Doradztwo znajduje się ponad 60 programów szkoleniowych, które można podzielić na następujące grupy tematyczne:

  1. Szkolenia z zakresu umiejętności sprzedażowych
    • Szkolenia dla sprzedawców (m.in. techniki sprzedaży, negocjacje, prezentacje, rozmowa handlowa, zarządzanie czasem, efektami, terytorium, grupą klientów)
    • Szkolenia dla Szefów zespołów sprzedażowych (m.in. zarządzanie sprzedawcami, zarządzanie kluczowymi Klientami, budowanie zespołów, motywowanie i ocenianie, twórcze rozwiązywanie konfliktów)
  2. Szkolenia dotyczące zagadnień marketingu i zarządzania marketingiem
  3. Podstawowe aspekty efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem
  4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
  5. Szkolenia z zakresu tematyki prawnej

do góry strony

2002 © Career Dimensions Polska e-mail: biuro@cdp-poland.com.pl