Szkolenia
Informacje ogólne
Szkolenia przygotowywane przez CDP Szkolenia i Doradztwo mają charakter
interaktywnych warsztatów, podczas których stosowane są różne metody
prowadzenia zajęć - lecz wszystkie wykorzystywane przez zespół CDP
Szkolenia i Doradztwo techniki charakteryzują się dążeniem do pobudzania
aktywności i partycypacji uczestników.
Podczas warsztatów wykorzystujemy zróżnicowane techniki wizualizacji
przedstawianego materiału (np. rzutnik folii, flip chart's, filmy
video).
Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymują komplet materiałów szkoleniowych,
którego zadaniem jest zarówno ułatwienie pracy podczas szkolenia
oraz zapewnienie możliwości łatwego powrotu i przypomnienia omawianych
zagadnień . Dodatkowo materiały dają możliwość późniejszego wykorzystania
wypracowanych podczas szkolenia gotowych wzorców.
Podczas zajęć stosujemy następujące techniki:
- Krótkie wykłady - są elementem wprowadzenia w omawiane zagadnienia
- Burze mózgów
- Praca w zespołach - rozwiązywanie zadań problemowych, case study,
wspólne definiowanie
własnych silnych i słabych stron, wspólne poszukiwanie nowych możliwych
rozwiązań
- Modelowanie - przedstawianie propozycji specyficznych zachowań
- Dyskusje grupowe - omawianie wyników poszczególnych ćwiczeń
- Psychozabawy
- Testy
- Trening umiejętności
Zajęcia realizujemy w grupach o liczebności nie przekraczającej
15 uczestników. W przypadku większych grup istnieje niebezpieczeństwo,
iż część uczestników nie będzie się w pełni angażowała w zajęcia.
Jeżeli
zaistnieje potrzeba realizacji szkoleń dla liczebniejszych grup ze
strony CDP Szkolenia
i Doradztwo w szkoleniu uczestniczy większa grupa trenerów.
Metodologia
Warsztaty mają charakter interaktywnych sesji grupowych - gdzie
trener występuje w roli moderatora prowadzącego pracę w zaplanowanym
kierunku. Podczas spotkań dyskutowane są doświadczenia poszczególnych
uczestników, definiowane powody sukcesu lub porażki zastosowanych
rozwiązań, generowane i oceniane alternatywne rozwiązania oraz budowane
schematy (w ocenie uczestników) optymalnych rozwiązań. Wszystkie
zajęcia wymagają pewnego przygotowania i administrowania. Trener
pełni rolę organizatora i koordynatora ułatwiającego bezproblemowy
przebieg zajęć.
Podczas zajęć zwracamy szczególną uwagę na stworzenie klimatu zaufania,
pomocy i akceptacji oraz co jest równie ważne, atmosfery otwartości
podczas prowadzenia szczegółowych analiz, komentarzy i prowadzenia
dyskusji. Prowadzący ma za zadanie doprowadzenie do optymalnej równowagi
pomiędzy zbyt surową lub zbyt rozluźnioną atmosferą, które nie sprzyja
zdobywaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności. Rozpoczynanie lub
prowadzenie szkoleń bez mechanizmów pozwalających na rozładowanie
napięć, emocji lub rozwiązanie osobistych trudności uczestnika jest
nieetyczne.
Efektem pracy zespołu podczas każdego spotkania jest:
- Zapoznanie się z zagadnieniami i alternatywnymi rozwiązaniami
dotyczącymi omawianego tematu
- Dokonanie oceny podejmowanych dotychczas działań
- Zrozumienie powodów porażek lub sukcesów poszczególnych rozwiązań
- Dokonanie analizy SWOT rozwiązań, które przyniosły zakładany
rezultat w celu jeszcze mocniejszego usprawnienia tego rozwiązania
- Dokonanie Benchmarku z rozwiązaniami zastosowanymi przez inne
firmy
Dodatkowo po każdym spotkaniu trener prowadzący przygotowuje raport
podsumowujący, który oprócz opisu pracy na szkoleniu zawiera wypracowane
narzędzia i rozwiązania oraz dodatkowo uwagi i propozycje dotyczące
alternatywnych rozwiązań. Każdy z uczestników warsztatu ma możliwość
otrzymania takiego raportu.
Wszyscy uczestnicy warsztatów z reguły mają możliwość indywidualnych
konsultacji bezpośrednich (po zakończeniu warsztatów), podczas których
mogą przedyskutować z prowadzącym swoje indywidualne problemy oraz
możliwość konsultacji pośrednich - telefonicznej lub e-mailowej -
czyli możliwość ciągłych konsultacji pomiędzy uczestnikami grupy
warsztatowej a prowadzącym (możliwość wymiany opinii, odpowiedzi
na dodatkowe pytania, możliwość dyskutowania dyskretnych problemów
z którymi uczestnicy niekoniecznie muszą chcieć dzielić się na forum
plenarnym). Omawiana usługa jest wkalkulowana w koszt realizacji
poszczególnych zleceń.
Podczas pracy w trakcie bloków tematycznych uczestnicy pod przewodnictwem
trenera wypracowują narzędzia (zawierające się w tematach poszczególnych
warsztatów), których celem będzie usprawnienie i ujednolicenie zasadniczych
elementów ich pracy.
Wyodrębniono następujące pryncypia dla szkoleń realizowanych
przez CDP Szkolenia i Doradztwo:
- nauka przez wykład i tylko słuchanie - ponieważ jest trudniej
przyswajalna niż bezpośrednie doświadczenie - ma ograniczoną wartość,
- bezpośrednie doświadczenie jest kluczem do wiedzy,
- stopień indywidualnego rozwoju różni się i zależy od jednostki,
- świadomość jednostki i surowa ocena tworzą podstawę rozwoju,
- eksperymentowanie i podejmowanie ryzyka są niezbędnymi komponentami
efektywnych programów rozwoju,
- szczególne umiejętności pozwalające na identyfikację problemów,
podejmowanie decyzji i zarządzania zespołem mogą być określone
i wyuczone,
- rozwój zespołu jest procesem ciągłym ponieważ stale określane
są nowe potrzeby i nowe zadania do realizacji,
- szczególne umiejętności pracy w zespole mogą być określone i
wyuczone,
- relacje między ludźmi w pracy mogą być poprawione poprzez systematyczne
podwyższanie kwalifikacji i właściwy stosunek emocjonalny (nastawienia)
pracowników.
Nasza recepta na sukces:
- Uczestnicy zajęć powinni się czuć dobrze we własnym towarzystwie.
- Cele i założenia zajęć powinny być szczegółowo wyjaśnione.
- Uczestnicy powinni być zachęcani do eksperymentowania, wyciągania
wniosków
z przeprowadzonych doświadczeń i analizowania zdobytej wiedzy i umiejętności.
- Należy rozwinąć umiejętności pomagające uczestnikom w krytycznej
analizie doświadczeń i rezultatów.
- Należy pomóc uczestnikom w tworzeniu planu integracji zdobytej
wiedzy i doświadczenia
z wykonywanymi w pracy zadaniami.
Zestawienie szkoleń
W ofercie CDP Szkolenia i Doradztwo znajduje się ponad 60 programów
szkoleniowych, które można podzielić na następujące grupy tematyczne:
- Szkolenia z zakresu umiejętności
sprzedażowych
- Szkolenia dla sprzedawców (m.in. techniki sprzedaży, negocjacje,
prezentacje, rozmowa handlowa, zarządzanie czasem, efektami,
terytorium, grupą klientów)
- Szkolenia dla Szefów zespołów sprzedażowych (m.in. zarządzanie
sprzedawcami, zarządzanie kluczowymi Klientami, budowanie
zespołów, motywowanie i ocenianie, twórcze rozwiązywanie
konfliktów)
- Szkolenia dotyczące zagadnień
marketingu i zarządzania marketingiem
- Podstawowe aspekty efektywnego
zarządzania przedsiębiorstwem
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
w przedsiębiorstwie
- Szkolenia z zakresu tematyki
prawnej
do góry strony
|