Doradztwo w zakresie komunikacji i PR
Definiowanie mediów
Tradycyjna reklama przynosi coraz mniej efektów w stosunku do ogromnych
kosztów, które się na nią przeznacza. Świeższą i bardzo skuteczną
(ale znacznie tańszą) metodą jest zainteresowanie mediów naszą firmą.
Zanim to jednak nastąpi musimy precyzyjnie zdefiniować, które tytuły
są najbardziej opiniotwórcze dla klientów.
- Definiowanie mediów docelowych.
- Budowa bazy danych mediów i dziennikarzy
docelowych.
- Budowanie trwałych więzi z dziennikarzami i mediami.
- Budowanie
scenariuszy strategii medialnych.
Kontakty z mediami
Kontakty z mediami - by przyniosły zaplanowany efekt - muszą być
realizowane z żelazną konsekwencją. Musimy stale przypominać dziennikarzom
o naszym istnieniu.
- Konstrukcja koncepcji regularnych serwisów prasowych
- Redagowanie serwisów
prasowych
- Dystrybucja serwisów prasowych - dowolne nośniki
- Inicjowanie i
redagowanie artykułów at - hoc
- Planowanie i redagowanie artykułów
sponsorowanych
- Organizacja wywiadów indywidualnych
Teczka prasowa firmy
Jeżeli chcemy uchodzić za firmę medialną, musimy zawsze i wszędzie
być przygotowani na kontakt z dziennikarzami. Nie mogą wyjść od
nas z "pustymi rękami"
- Opracowanie teczki prasowej, zawierającej stałe elementy (informacje
o firmie, historia, misja, osiągnięcia itp.)
oraz elementy
zmienne (newsy).
- Teczka jest podręcznym narzędziem niezbędnym podczas zaplanowanych
lub przypadkowych
(np. targi) kontaktów z dziennikarzami.
Monitoring prasy
Efekty działań medialnych należy nieustannie monitorować. Co więcej
monitorować trzeba także konkurencję.
- Wyszukiwanie i gromadzenie informacji prasowych na temat firmy
- Wyszukiwanie
i gromadzenie informacji prasowych na temat firm konkurencyjnych
- Monitorowanie
reklam
- Przygotowywanie raportów na temat obecności firmy w mediach
docelowych
- Przygotowywanie raportów na temat obecności firm konkurencyjnych
w mediach docelowych.
Analiza porównawcza (ilościowa
i jakościowa)
Komunikacja wewnętrzna
Podstawą sukcesu każdej firmy jest usatysfakcjonowany i spełniony
pracownik. Należy stale monitorować jego nastroje. Pracownik jest
naszym ambasadorem na zewnątrz. To ważne ogniwo budowania wizerunku
firmy.
- Przygotowanie planu i scenariuszy imprez integracyjno -
motywacyjnych dla pracowników
- Badania wewnętrznego wizerunku firmy/
nastrojów pracowniczych
- Przygotowanie schematów wewnętrznej komunikacji
- Przygotowanie koncepcji
i redagowanie wewnętrznych biuletynów firmowych
Sytuacje kryzysowe
Sytuacja kryzysowa zdarza się najlepszym. Trzeba się z tym liczyć.
Najważniejsza jest umiejętność przewidywania kryzysów i budowanie
strategii ich ograniczania. Jeżeli sytuacja kryzysowa jednak nas
zaskoczy, uratować nas może tylko spokój i działanie.
- Analiza potencjalnych źródeł kryzysu w przedsiębiorstwie
- Strategie
przeciwdziałania kryzysom
- Koordynacja i doradztwo w rozwiązywaniu kryzysów
istniejących.
Szkolenia trwałego wizerunku
Idea budowania wizerunku metodami PR, żeby była skuteczna, musi
być rozumiana przez wszystkich pracowników.
Zakres tematyczny:
- Rola PR w przedsiębiorstwie
- Przełożenie skutecznego PR na realne
efekty ekonomiczne
- Jak sprawić, żeby pracownik był dobrym ambasadorem
firmy na zewnętrz?
- Jak definiować "publiczność" przedsiębiorstwa?
- Jak definiować
liderów środowiskowych liderów opinii publicznej?
- Kształtowanie skutecznej
współpracy z mediami
- Elementy sztuki wystąpień publicznych
- Elementy sztuki efektywnej komunikacji
- Definiowanie mediów
wstecz | do
góry strony |