CDP - Szkolenia i Doradztwo
* Oferta * * Klienci * * Zespół * * Partnerzy * * Kontakt *


Doradztwo w zakresie komunikacji i PR

Definiowanie mediów

Tradycyjna reklama przynosi coraz mniej efektów w stosunku do ogromnych kosztów, które się na nią przeznacza. Świeższą i bardzo skuteczną (ale znacznie tańszą) metodą jest zainteresowanie mediów naszą firmą. Zanim to jednak nastąpi musimy precyzyjnie zdefiniować, które tytuły są najbardziej opiniotwórcze dla klientów.

  • Definiowanie mediów docelowych.
  • Budowa bazy danych mediów i dziennikarzy docelowych.
  • Budowanie trwałych więzi z dziennikarzami i mediami.
  • Budowanie scenariuszy strategii medialnych.

Kontakty z mediami

Kontakty z mediami - by przyniosły zaplanowany efekt - muszą być realizowane z żelazną konsekwencją. Musimy stale przypominać dziennikarzom o naszym istnieniu.

  • Konstrukcja koncepcji regularnych serwisów prasowych
  • Redagowanie serwisów prasowych
  • Dystrybucja serwisów prasowych - dowolne nośniki
  • Inicjowanie i redagowanie artykułów at - hoc
  • Planowanie i redagowanie artykułów sponsorowanych
  • Organizacja wywiadów indywidualnych

Teczka prasowa firmy

Jeżeli chcemy uchodzić za firmę medialną, musimy zawsze i wszędzie być przygotowani na kontakt z dziennikarzami. Nie mogą wyjść od nas z "pustymi rękami"

  • Opracowanie teczki prasowej, zawierającej stałe elementy (informacje o firmie, historia, misja, osiągnięcia itp.)
    oraz elementy zmienne (newsy).
  • Teczka jest podręcznym narzędziem niezbędnym podczas zaplanowanych lub przypadkowych
    (np. targi) kontaktów z dziennikarzami.

Monitoring prasy

Efekty działań medialnych należy nieustannie monitorować. Co więcej monitorować trzeba także konkurencję.

  • Wyszukiwanie i gromadzenie informacji prasowych na temat firmy
  • Wyszukiwanie i gromadzenie informacji prasowych na temat firm konkurencyjnych
  • Monitorowanie reklam
  • Przygotowywanie raportów na temat obecności firmy w mediach docelowych
  • Przygotowywanie raportów na temat obecności firm konkurencyjnych w mediach docelowych.
    Analiza porównawcza (ilościowa i jakościowa)

Komunikacja wewnętrzna

Podstawą sukcesu każdej firmy jest usatysfakcjonowany i spełniony pracownik. Należy stale monitorować jego nastroje. Pracownik jest naszym ambasadorem na zewnątrz. To ważne ogniwo budowania wizerunku firmy.

  • Przygotowanie planu i scenariuszy imprez integracyjno - motywacyjnych dla pracowników
  • Badania wewnętrznego wizerunku firmy/ nastrojów pracowniczych
  • Przygotowanie schematów wewnętrznej komunikacji
  • Przygotowanie koncepcji i redagowanie wewnętrznych biuletynów firmowych

Sytuacje kryzysowe

Sytuacja kryzysowa zdarza się najlepszym. Trzeba się z tym liczyć. Najważniejsza jest umiejętność przewidywania kryzysów i budowanie strategii ich ograniczania. Jeżeli sytuacja kryzysowa jednak nas zaskoczy, uratować nas może tylko spokój i działanie.

  • Analiza potencjalnych źródeł kryzysu w przedsiębiorstwie
  • Strategie przeciwdziałania kryzysom
  • Koordynacja i doradztwo w rozwiązywaniu kryzysów istniejących.

Szkolenia trwałego wizerunku

Idea budowania wizerunku metodami PR, żeby była skuteczna, musi być rozumiana przez wszystkich pracowników.

Zakres tematyczny:

  • Rola PR w przedsiębiorstwie
  • Przełożenie skutecznego PR na realne efekty ekonomiczne
  • Jak sprawić, żeby pracownik był dobrym ambasadorem firmy na zewnętrz?
  • Jak definiować "publiczność" przedsiębiorstwa?
  • Jak definiować liderów środowiskowych liderów opinii publicznej?
  • Kształtowanie skutecznej współpracy z mediami
  • Elementy sztuki wystąpień publicznych
  • Elementy sztuki efektywnej komunikacji
  • Definiowanie mediów

wstecz | do góry strony

2002 © Career Dimensions Polska e-mail: biuro@cdp-poland.com.pl