Badania marketingowe
- Analiza potencjału rynku i perspektywy rozwoju na najbliższe 5
lat
Analiza ta pozwala na budowanie planów sprzedaży oraz planów skutecznego
rozwoju rynku i pozyskiwania coraz szerszego grona odbiorców.
- Badanie znajomości i wizerunku firmy
Badanie to służy do opracowywania skutecznych działań komunikacji z
rynkiem i budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości odbiorców.
- Badanie pozycjonowania marek i firm
Wyniki tych badań służą do kształtowania strategicznych decyzji marketingowych
dotyczących umacniania dotychczasowych atrybutów produktu (firmy)
lub przekształcenia cech produktu (firmy) w celu uzyskania większej
akceptacji produktu na rynku.
- Badanie preferencji i oczekiwań odbiorców
Mają na celu ocenę akceptacji przez nabywcę alternatywnych cech istniejącego
produktu. Badanie to dostarcza oceny znaczenia różnych atrybutów
produktu w decyzji zakupu oraz oceny realizacji oczekiwań nabywców
przez ofertę firmy.
- Badanie segmentacji rynku
Segmentacja pozwala na: poprawę efektywności wykorzystywania zasobów
przedsiębiorstwa, lepsze bieżące rozpnanie możliwości działania
na rynku, co wiąże się z ograniczeniem niepewności towarzyszącej
podejmowaniu
decyzji marketingowych i większa elstycznością działania firmy,
dostarczenie wskazówek odnośnie projektowania działań marketingowych
skierowanych
do poszczególnych segmentów rynku, właściwe "ustyuowanie" produktu
na rynku.
- Badanie konkurencji
Dostarcza niezbędnej wiedzy o konkurentach, ich pozycji rynkowej. Badanie
to dostarcza również informacji o opiniach klientów na temat
firm konurencyjnych.
- Badanie cen
Badania cen dostarczają oceny stopnia zainteresowania nabywców produktem
przy określonej, proponowanej cenie. Analiza wrażliwości cenowej
(metoda PSM), analiza bezpośredniej akceptacji ceny (metoda DPA),
analiza conjoint.
- Badania dystrybucji
Analiza kanałów dystrybucji i skuteczności ich działania. Wyniki tego
badania pozwala na wybór efektywnego systemu sprzedaży i dystrybucji
produktów. Ponadto badania dostarczają również informacji na temat
występowania poszczególnych marek w określonych sieciach sprzedaży
(hurtowej i detalicznej) oraz pozycji tych marek pod względem wielkości
sprzedaży.
- Badania satysfakcji klientów
Badania wykonywane wśród obecnych klientów firmy mające na celu pomiar
poziomu zadowolenia klientów i jego zmienności, mocnych i słabych
stron firmy oraz stopnia lojalności klientów.
- Badania satysfakcji pracowników
Badanie anonimowe wykonywane wśród pracowników firmy w celu pomiaru
stopnia ich zadowolenia z pracy w firmie, współpracy z poszczególnymi
działami firmy. Badanie dostarcza niezbędnych informacji do skutecznego
wprowadzania zmian w organizacji firmy, w celu poprawy jej efektywności.
- Testowanie materiałów promocyjnych i reklam
Obejmuje pre-testy i post-testy ulotek, folderów, plakatów oraz innych
materiałów promocyjnych.
- Badania efektywności prowadzonej kampanii reklamowej
Badania wykonywane po zakończeniu kampanii reklamowej, obejmują między
innymi stopień dotarcia do odbiorców, stopień znajomości reklamowanej
marki/produktu, wpływ reklamy na wizerunek i opinie o marce/produkcie,
stopień akceptacji marki/produktu, skłonność do zakupu reklamowanej
marki/produktu.
wstecz | do
góry strony |